A Sunday in Ely - Reisverslag uit Ely, Verenigd Koninkrijk van Inger Verweij - WaarBenJij.nu A Sunday in Ely - Reisverslag uit Ely, Verenigd Koninkrijk van Inger Verweij - WaarBenJij.nu

A Sunday in Ely

Door: Inger Verweij

Blijf op de hoogte en volg Inger

20 December 2009 | Verenigd Koninkrijk, Ely

Hallo allemaal,

Vannochtend moest ik er aan geloven, of ik wilde of niet: een zondag in Ely. En dat betekend: 's ochtends naar de kathedraal en 's avonds St Mary's Church.
Te beginnen met de ochtendmis in de kathedraal. Ik ben deze week vaak in en uit de kathedraal gelopen en was zeer onder de indruk van de schoonheid van het gebouw zelf, het koor en niet te vergeten de reusachtige kerstboom. Ik verwachte dan ook veel van de mis. Er waren, ondanks dat de straten hier net schaatsbanen lijken, toch nog veel mensen gekomen, veel meer dan dat je in Nederland zou tegenkomen. Het koor zong geweldig en de kerstsfeer zat er goed in. Kortom: een mooie mis (inclusief handen schudden, al moet ik zeggen dat ik zelfs daaraan gewend ben geraakt). Wel was het erg koud en ik was blij toen we thuis konden opwarmen onder het genot van een warme, engelse maaltijd (en een voetbalwedstrijd, niet te vergeten).
Na een rustig middagje was het tijd voor de volgende mis, in de St Mary's Church deze keer. Naast een koor, hadden ze in dit knusse (warme!) kerkje ook toneelstukjes, een soort poppenkast en prachtige liederen (geen handen schudden deze keer). Er waren meer jongeren tijdens deze en ik moet zeggen dat ik het erg naar mijn zin had. Misschien ga ik volgend jaar wel weer! Wie wil er mee?

Morgen ben ik weer de hele dag in de Oxfam Shop te vinden, al denk ik dat het wel rustig zich zijn. Wie waagt zich immers de weg op, als je niet naar de kerk hoeft? Niemand toch?

Dit was het voor nu, allemaal nog een fijne zondag. Ik vind jullie reacties helemaal super. Blijf vooral zo doorgaan!

Groetjes vanuit Engeland,
Inger

  • 20 December 2009 - 21:54

    Emerens:

    Het klinkt gezellig en ik wilde dat wij in Nederland ook zo iets hadden. Een prettige kerk waar je als je er behoefte aan hebt naar toe kan gaan en waar je kunt genieten van het gebouw, het gezang en de sfeer.
    Ik denk dat ik wel weet welke wedstrijd je hebt gezien. Zijn de Sansoms soms voor Everton?
    Welterusten en werk ze morgen. Er komen vast wel klanten die hun laatste kerstcadeautjes nog willen kopen
    x x Emerens en een dikke kus van Jasmin

  • 20 December 2009 - 23:37

    Opa & Oma:

    Blij te lezen dat je vandaag 2x een mis hebt bijgewoond.Dan heb je het voor ons ook gedaan want wij konden door de zware sneeuwval niet naar de kerk.Dat hsnden schudden is om elkaar vrede te wensen.Als je wat meer in de katholieke kerk was geweest had je dat geweten want dat is de gewoonte bij ons ook.Bartho is vandaag geweest om te eten en wij hebben al 2x sneeuw geruimd.Tot ziens en liefs van Oma en Opa

  • 21 December 2009 - 10:05

    Esther :

    Ik wil wel mee! :D
    Geniet nog van je laatste dagen in Ely en alvast fijne feestdagen!
    xx

  • 21 December 2009 - 11:47

    Dianne:

    Hee Inger!

    Hahaha nou, als al die Engelsen zich tóch naar de kerk wagen, ondanks het noodweer, is er misschien toch kans dat het druk is in de Oxfam Shop...
    In ieder geval goed dat je daar al wat gewend bent, scheelt een hele hoop denk ik!
    Het is nu kwart voor 1, en ik ben nog niet eens zo lang wakker.. Wat is vakantie toch heerlijk he? Volgens mij kun jij daar niet zo lang uitslapen of wel, haha?
    Verder niet zo heel veel meegemaakt helaas, dus in dit berichtje staat niet héél veel nuttigs. :D

    xxxx

  • 21 December 2009 - 15:19

    Pierre Verweij:

    Hoi Inger,

    Hoe was het in de Oxfam Shop, toch nog een beetje druk gehad? In NL is het nog steeds wit, al valt er vandaag gelukkig geen nieuwe sneew. Het voetbal ging gisteren niet door, maar ik zag dat ze in Engeland gewoon doorspelen en dat de velden zelfs groen waren!

    Groetjes, papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ely

Int. internship Ely

Recente Reisverslagen:

23 December 2009

Home again

22 December 2009

The Last Day

21 December 2009

The Oxfam Shop Day 3

20 December 2009

A Sunday in Ely

19 December 2009

Saturday, restday
Inger

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 26053

Voorgaande reizen:

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

14 December 2009 - 23 December 2009

Int. internship Ely

Landen bezocht: