The flight and the hats - Reisverslag uit Ely, Verenigd Koninkrijk van Inger Verweij - WaarBenJij.nu The flight and the hats - Reisverslag uit Ely, Verenigd Koninkrijk van Inger Verweij - WaarBenJij.nu

The flight and the hats

Door: Inger Verweij

Blijf op de hoogte en volg Inger

14 December 2009 | Verenigd Koninkrijk, Ely

Hallo allemaal,

Het is hier net half vijf geweest en het is al pikkedonker. Ik zou zo in mijn bed kunnen gaan liggen en in slaap vallen, zo moe ben ik. Het is me het dagje wel geweest.
Ik ben rond half zes opgestaan (wat ik onbeschoft vroeg vind) om samen met mama naar het vliegveld in Eindhoven te rijden. Het is deze week nog heel spannend geweest, zoals sommige van jullie weten. Ik moest namelijk online inchecken en dat wilde maar niet lukken door een fout van Ryan Air. Gelukkig kon ik op het vliegveld meteen geholpen worden.
Ik heb er gisteravond twee uur over gedaan om mijn koffer dicht te krijgen, dus terwijl ik door de veiligheidspoortjes heenliep duimde ik dat ze niet per se in mijn koffer wilden kijken. Dat was gelukkig niet het geval. Wel piepte er van alles en nog wat toen ik door het poortje liep. Ik werd van top tot teen onderzocht, moest zo'n beetje alles uittrekken, maar er werd niets gevonden. Wat een verrassing.
Terwijl ik haastig al mijn spullen bijeen raapte, liep ik weg. Goddank, daar ben ik voorbij. Nu kan er niets meer misgaan. Of toch wel?
Toen ik eenmaal bij de gate in de rij stond te wachten (wat ook nog de verkeerde gate bleek te zijn) was mijn paspoort spontaan verdwenen. Vergeten. Bij de douane. Ik wist niet hoe gauw ik om moest keren en wegrennen. Gelukkig zag ik een drie meter lange en twee meter brede man op me afkomen met een paspoort in zijn hand. De mijne. Pfft...
Ik was blij dat ik in het vliegtuig zat. Helaas hadden we een half uur vertraging, waardoor ik net op tijd was voor de trein. In de haast had ik een verkeerd ticket uitgeprint. Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen weet ik ook niet. We houden het maar op 'blond'. De conducteur was gelukkig erg aardig en ik mocht blijven zitten.
Toen ik op het station van Ely aankwam stonden meneer en mevrouw Sansom al op me te wachten. Ze zijn heel aardig en ik voelde me meteen op mijn gemak.
Na een uitgebreide rondleiding door de kathedraal, namen ze me mee naar een kerstdiner waarvoor ze uitgenodigd waren. Het was een gezellig gezelschap (en zoals ze zelf zeiden een beetje gek) en ik heb het reuze naar mijn zin gehad. Vooral toen we klappertjes kregen (van die dingen die je uit elkaar moet trekken waarna er een cadeautje uit komt vallen). Bij iedereen zat er een papieren hoedje in en volgens de traditie, zo werd mij verteld, mocht je niet eten eer je het hoedje op had. Dus daar zaten we met achten aan het diner, compleet met papieren hoedjes. Het moet er erg leuk uit hebben gezien...

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties die ik heb gekregen, vandaag en eerder. Ik hoop dat deze week vaker van jullie te horen, het is in ieder geval niet saai!

Groetjes en kusjes vanuit Ely,
Inger

  • 14 December 2009 - 18:41

    :

    Leuk verhaal!
    x

  • 14 December 2009 - 18:52

    Steffie:

    Nou gelukkig toch nog alles goed gekomen met je vliegticket.
    Mooi dat de reis goed gegaan is en dat het gezellig is, al op dag 1!
    Veel plezier nog, maar dat gaat vast lukken :D
    xx

  • 14 December 2009 - 19:58

    Opa Ad:

    Lieve Inger
    Ik ben blij dat je goed ben aangekomen want het ging niet van een leien dakje.Hou ons maar op de hoogte.
    Ook liefs van Oma

  • 14 December 2009 - 20:35

    Inger:

    Je bent een top verhalenschrijfster!!
    nog veel plezier bij mrs en miss Sansom!!
    xMarjolein
    (ps ik hoop niet dat je het daar net zo leuk hebt als wij hier op school:P)

  • 14 December 2009 - 20:36

    Marjolein:

    Huh hoezo staat er inger voor mijn verhaal:s

  • 15 December 2009 - 14:00

    Pierre Verweij:

    Hoi Inger,

    Leuk om te lezen dat je -ondanks wat dingetjes- goed bent aangekomen. Er stonden vorige week al kerstbomen in London, is Ely ook een beetje in de kerstsfeer? En hoe is het weer? In Nederland is het al aan het vriezen. Er komt zelfs al een wedstrijd op natuurijs in Nijelamer, een Fries dorpje in de buurt van Wolvega. Overigens is de ijsbaan nog niet veel meer dan een ondergelopen weiland...

    Groetjes -vooral ook aan meneer en mevrouuw Sansom- van,

    Papa

  • 15 December 2009 - 15:08

    Poepie!!!!(jasmin):

    is het leuk????
    ik hoop het wel!!!
    het is echt een leuk verhaal!!
    Jammer dat je me mooie kerstkraampje niet kan zien. maar ja we moeten het over luxenburg doen....
    nou ik wens je heeel veeel plezier en je krijgt de lieve groeten van meneer Albertus!!!

    dikke kus van jasmin

  • 15 December 2009 - 15:33

    Dianne:

    Hee Inger!

    Hahahahahah mag ik zeggen dat ik wel had verwacht dat het je niet helemaal vlekkeloos zou verlopen? Typisch jij hoor, haha!
    Ben blij dat het allemaal goed was gegaan uiteindelijk met die tickets. Hoop dat je mijn smsje nog had ontvangen!
    Best leuk om te lezen zo, wel raar dat je in Engeland zit! In ieder geval nog heeeeel veel plezier!

    xxx Dianne!

    (PS: we hadden een NEGEN voor natuurkunde!! Ik dacht, ik kan je vast nog meer verblijden met dit nieuws...)

  • 15 December 2009 - 16:16

    Mar Robillard:

    Wat een reis! Blij dat je (na alles) toch goed ben aangekomen! Veel plezier nog!

  • 15 December 2009 - 17:01

    Peter Sansom:

    Glad to hear its all going well....how many Mr Sansoms have you met so far?? I understand you'll get four at once on the last day of your visit!!

  • 15 December 2009 - 17:20

    Robin:

    Heey Inger!

    Ik had gisteren al van je mama gehoord dat alles niet helemaal soepel verlopen was met het vliegen:P maar voor alle details moet ik natuurlijk je verhaaltjes lezen ;)
    Ik ben benieuwd naar hoe je het gaat hebben, maar dat zal vast helemaal goed komen zo te horen !

    xx

  • 15 December 2009 - 20:01

    Trang:

    dat noem ik nou een echte avonturierster

  • 16 December 2009 - 08:39

    Ger Verlaan:

    Leuk, je verhaal!
    Die papieren hoedjes ken ik, je voelt je heel opgelaten. Maar als iedereen in het gezelschap zo'n ding op heeft, is het wel leuk.

    Ik hoop dat je nog veel sfeer opsnuift.

    Groeten,

    Ger Verlaan

  • 07 Januari 2010 - 15:02

    Laura Van De Wijdeve:

    hahaha arme inger.
    wat heb jij al veel meegemaakt naar een dagje.
    dat je zo rustig bent gebleven met je paspoort.
    ik was al helemaal gestrest geweest als ik dan daar stond en ineens je paspoort weg is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ely

Int. internship Ely

Recente Reisverslagen:

23 December 2009

Home again

22 December 2009

The Last Day

21 December 2009

The Oxfam Shop Day 3

20 December 2009

A Sunday in Ely

19 December 2009

Saturday, restday
Inger

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 26055

Voorgaande reizen:

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

14 December 2009 - 23 December 2009

Int. internship Ely

Landen bezocht: