Cruse and Cambridge - Reisverslag uit Ely, Verenigd Koninkrijk van Inger Verweij - WaarBenJij.nu Cruse and Cambridge - Reisverslag uit Ely, Verenigd Koninkrijk van Inger Verweij - WaarBenJij.nu

Cruse and Cambridge

Door: Inger Verweij

Blijf op de hoogte en volg Inger

16 December 2009 | Verenigd Koninkrijk, Ely

Hallo allemaal,

Ik zit hier na te genieten van weer een fantastische dag. Zoals jullie weten ben ik vandaag naar Cambridge geweest, maar dat niet alleen. Ik ben vanochtend begonnen met een kerstfeest bij de Cruse Bereavement Group in Ely (weer met crackers en hoedjes!). Deze groep bestaat uit zo'n 20 mensen die samen met de leiders van de groep (zoals mevrouw Sansom) praten over het verliezen van een dierbare. Ik bereidde me voor op een heftige ochtend, maar het bleek uiteindelijk reuze mee te vallen. Het zijn stuk voor stuk lieve, gezellige mensen waar geen greintje kwaad bij zit. Ik heb met bijna iedereen een praatje kunnen maken, ook al was ik druk in de weer met koffie en thee. Het was prachtig om te zien hoe deze mensen, ondanks hun grote verdriet, lachen en praten met elkaar en hoe ze elkaar helpen om verder te leven. Het was een zeer leerzame ervaring, een die ik niet snel zal vergeten.
Na een aantal uren hard werken, was het tijd om naar Cambridge te gaan. Insia studeert aan de Anglica Ruskia University (ofzo), een van de vele universiteiten in Cambridge. Vandaag moest ze een opdracht inleveren en ik mocht mee. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me daar best thuis voelde (dus wie weet...). Daarna nam ze me mee naar een shopping mall. Toen, rond half vier, ze samen met haar man naar de bioscoop in Cambridge wilde gaan, bood ze aan om me bij het station af te zetten. Maar ik had het eigenlijk best naar m'n zin en er was nog zo veel wat ik niet gezien had, dat ik besloot om nog even te blijven en naar Kings College te lopen. Je raadt het al...
Ik geloof dat Insia me 3 keer verteld heeft welke bus ik moest nemen en hoe ik moest lopen (haar man heeft het zelfs voor me uitgetekend op een blaadje), en nog speelde ik het klaar om te verdwalen. Terwijl ik probeerde weer een beetje op het rechte pad te komen, ben ik tot 3 keer toe aangesproken door mensen die de weg niet wisten. Ik was dus niet de enige, ha!
Ineens zag ik een giga-boekenwinkel aan mijn rechterhand. Nou, ik ben toch al verdwaald dus dan kan ik hier net zo goed even naar binnen lopen. Moet je drie keer raden wie ik daar zat liggen op de boekenplank: Fernando Torres! En Steven Gerrard ernaast! Thank God for friendly faces! Dankzij papa's credit card heb ik ze kunnen meenemen (bekijk het van de zonnige kant, pap, je hoeft geen kerstcadeautje meer voor me te kopen!).
Samen met Torres en Gerrard liep ik de winkel uit en weet je wat ik daar zag, aan de overzijde van de weg? Juist, Kings College. Het was een prachtig gebouw, alleen heb ik er zo lang over gedaan om het te vinden dat het al donker en dicht was. Volgende keer beter...
Het was nog een heel (langdurig) avontuur om de bus terug naar het station te vinden. Het verkeer stond vast en ik heb 40 minuten op bus staan te wachten, die er normaal binnen 10 minuten hoort te zijn. En ja, natuurlijk was het de verkeerde bus. De trein liet ook nog een half uur op zich wachten en zo kwam het dat ik pas een uur geleden thuiskwam.
Cambridge is een prachtige stad (vooral bij daglicht), heeft leuke (boeken) winkels en ik ga er vast en zeker nog een keer heen. Wie weet deze week nog wel. Morgen in ieder geval niet, dan ben ik weer een hele dag te vinden in de Oxfam Shop.
Dit was het voor nu, voor alle leerlingen van het Maaslandcollege veel plezier en succes op de kerstmarkt, en blijf vooral reacties plaatsen!

Groetjes uit Ely,
Inger

  • 16 December 2009 - 19:56

    Mar Robillard:

    Haha - wederom een prachtig verhaal, Inger!
    Fijn dat je, dankzij het feit dat je verdwaald was, toch mooie boeken heb kunnen kopen!

  • 16 December 2009 - 20:01

    Esther:

    laten we het maar weer op 'blond' houden!
    en natuurlijk ga je niet weg uit Engeland zonder Torres & Gerrard haha.
    veel plezier nog!
    xx

  • 16 December 2009 - 20:32

    Peter Sansom:

    Hi Inger
    Cambridge is great, I'm glad to hear that you enjoyed it so much. I'm looking forward to my next visit, also in part for the book shops. Although I have to say it isn't normally for the Torres and Gerrard books, you may have already heard from my family that we follow a different team!
    Continue to enjoy it all. I see on the weather forecast that snow is on the way....the cathedral looks fantastic in the snow.

  • 16 December 2009 - 20:38

    Jasmin:

    wat een geluk!!!!
    ik ben het met je eens GEEN KERSTCADEAUTJES VOOR JOU POEP!!!!!
    nee ik weet iets best wel leuks voor jou dus wie weet...... nou in iedergeval nog heel veel plezier en liverpool staat met 1-0 voor!!!! kan niet beter!

    nog heel veel plezier en jij mag mij nooooooit meer dom noemen!!!!

    heel veel knuffels van je lieve zusssie

  • 16 December 2009 - 20:54

    Opa Ad & Oma Tilly:

    Het is nog al een verhaal wat je vandaag heb meegemaakt.Je weet beter de weg in Liverpool.Maar daar was er altijd wel een taxi.Ik dacht dat je die boeken van die 2 sterren al in Liverpool gekocht had.Volgende keer neem je mijn Tom-Tom maar mee.Die doet het ook in Engeland.groeten en liefs van Oma & Opa

  • 16 December 2009 - 21:38

    Guusje:

    He Inger
    Ik vond bij toeval je verhaal (oke de Maasland site maargoed)
    Je schrijft heel leuk! Ik ben echt jaloers dat je daar zit, en hoop natuurlijk dat je het heel leuk hebt (A)

    Liefs Guusje

  • 16 December 2009 - 22:52

    Emerens:

    Hoe gaat het. Word je al een beetje moe van jezelf? Ik vind het allemaal herkenbaar. al wil je dat vast niet horen. Ik vind je stukjes erg leuk om te lezen. Ga zo door!
    Werk ze morgen.


  • 17 December 2009 - 07:41

    Steffie:

    Haha, ik heb echt zitten lachen om je verhaal. Echt iets voor ons om te verdwalen terwijl de weg zo makkelijk is (denk shoppen in Finland :P). Hier ligt nu al een laagje sneeuw en het blijft maar door sneeuwen dus misschien een witte kerst als je thuis komt! Nog heel erg veel plezier daar!!!
    xx

  • 17 December 2009 - 07:46

    Marjolein:

    Haha verkeerd lopen is best gunstig hoor, want dan loop je de volgende keer vast goed!!
    Dankje voor het veel plezier op de kerstmarkt. Zal wel lukken, al is het hier koud en sneeuwerig:S Jammer dat je niet mee fietsen door die heerlijke sneeuw!
    Groetjes Marjolein
    nog heeeeeel veel plezier

  • 17 December 2009 - 13:37

    Pierre Verweij:

    Hoi Inger,

    Dat was weer een mooi verhaal. Behalve Kings College heb je trouwens ook Trinity College, bekend van (onder meer) Newton. Mocht je daar nog heen willen, draai dan even een Google Map uit. Dat is goedkoper... voor mij!
    Groetjes, papa

  • 17 December 2009 - 18:11

    Alexander:

    Was vanmiddag even bij Pa en Ma en hoorden van je web blog, gelijk maar eens gekeken wat je daar allemaal uitspookt!
    Het is leuk om te lezen van je avonturen!
    Groeten, Alexander

  • 17 December 2009 - 23:00

    Emerens:

    Wat is dit nu? Geen berichtje? Je zit toch niet te lezen? Wij hebben de kerstmarkt gehad en het was erg gezellig. Het heeft hier flink gesneeuwd en de wegen in de stad waren onbegaanbaar. Hoe is het weer bij jullie? Tot gauw.
    X Emerens

  • 18 December 2009 - 08:20

    Jeroen Van Der Meer:

    Hoi Inger,
    ik vind het erg leuk om je verhalen zo te kunnen lezen en op de hoogte te blijven van al je avonturen.
    Gisteren kerstmarkt gehad (check de video op www.maaslandcollege.nl ;))
    Heel veel plezier nog!

  • 18 December 2009 - 12:19

    Tim Van Rodijnen:

    Hee Inger,

    die verhalen zijn echt geweldig om te lezen..
    en weetje ; Ik had die weddenschap met ons mam gewonnen, mijn weg was korter :d. nog veel plezier, keep going!

    bye,
    Tim

  • 20 December 2009 - 10:53

    Dianne:

    Hahahaha, nee natuurlijk verlaat jij Engeland niet zonder IETS van Steven Gerrard of Fernando Torres mee te nemen..
    Ik dacht dat je het daar niet meer over mocht hebben, haha!

    Ik ga nu even de rest van je verhalen lezen, want ik ben even een tijdje niet op de pc geweest, maar ga toch lekker op allemaal reageren!

    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ely

Int. internship Ely

Recente Reisverslagen:

23 December 2009

Home again

22 December 2009

The Last Day

21 December 2009

The Oxfam Shop Day 3

20 December 2009

A Sunday in Ely

19 December 2009

Saturday, restday
Inger

Actief sinds 27 Nov. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 26057

Voorgaande reizen:

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

14 December 2009 - 23 December 2009

Int. internship Ely

Landen bezocht: